نصاب
نصاب

امروزه بیشتر درب های ساختمان‌ها به منظور دسترسی راحت تر برای ساکنین مجهز به جک پارکینگی شده‌اند و با فشردن یک دکمه به راحتی درب برای ورود و خروج باز می‌شود.

به گزارش ایسنا،بنابراعلام شرکت درب سازان ایمن فک، ساختمان هایی که مجهز به جک پارکینگی نیستند باعث اتلاف وقت و اذیت ساکنین برای باز کردن و بستن درب به صورت دستی می شوند.

برای تهیه و خرید جک پارکینگی باید به نکاتی توجه کرد تا محصولی را انتخاب کنید که مناسب شرایط درب پارکینگ شما باشد تا در آینده جک ها زودتر از عمرشان خراب نشود و باعث آزار و اذیت شما نشوند.

برای تهیه جک پارکینگ ابتدا باید شرایطی مانند وزن و ابعاد درب و تعداد تردد روزانه را درنظر گرفت و با توجه به این موارد جک مناسب را انتخاب کرد. همچنین اطلاع از ویژگی های هر کدام از محصولات، شما را در انتخاب بهتر جک درب پارکینگ کمک می کند. در ادامه به بررسی این موارد می پردازیم. با ما همراه باشید

برای مشاوره و راهنمایی جهت خرید از مشاوران ما در شرکت درب سازان ایمن فک تماس بگیرید

جک پارکینگ

۱ـ تعداد تردد روزانه

هرچه میزان تردد در ساختمان‌ها زیاد باشد می بایست از جک درب پارکینگ بهتر و قویتری استفاده نمود. ساختمانی با حداکثر ۲۰ یا ۳۰ واحد تردد خودرو  می‌تواند از درب های اتوماتیک الکترومکانیک استفاده کند، اما برای مجتمع های مسکونی یا تجاری با تردد بسیار بالا سیستم های هیدرولیکی پیشنهاد می‌شوند.

در نوع انتخاب جک پارکینگی باید به موضوعات دیگری مثل عرض درب نیز توجه داشت که اگر بالاتر از حد استاندارد بود (دو متر) از جک‌هایی با عرض بلندتر استفاده کرد.

۲ـ وزن درب

برای انتخاب جک پارکینگی باید وزن هر لنگه درب را به صورت حدودی بدانیم، زیرا جک های پارکینگی برای وزن های مختلف ساخته‌شده‌اند و اگر این مورد رعایت نشود طول عمر جک پارکینگی کاهش می یابد.

با مشخص بودن وزن درب می‌توان از هزینه‌های اضافی جلوگیری کرده و جکی مناسب با وزن درب تهیه کرد. هرچقدر وزن درب سبک تر باشد می‌توان از جک های ارزان تر استفاده کرد. برای درب های سبک انتخاب تولیدات داخل کاملا مقرون به صرفه می‌باشد.

۳ـ عرض درب

استاندارد درب های ساخته شده برای هر لنگه معمولا ۱.۸ متر می‌باشد که در این مقدار تمام جک ها قابلیت کارکرد مناسب دارند؛ اما اگر عرض درب بیشتر از مورد استاندارد باشد باید از جک های با شفت بلند تر استفاده کرد. در مشخصات تمام جک های درب پارکینگ این مقادیر ذکر شده است تا کاربر انتخاب درستی انجام دهد.

برای درب‌های تا ۱.۸ متر از کورس ۴۰۰ و برای عرض های بیشتر از کورسهای ۵۰۰ و ۶۰۰ ویا حتی بیشتر استفاده می‌شود که در واقع هرچه عرض درب پارکینگ بیشتر باشد باید از جک با طول بازو بیشتر استفاده شود زیرا گشتاور بیشتری ایجاد می‌شود و نیروی جک ها برای بازو بسته کردن درب ها بیشتر می‌شود و در نتیجه طول عمر جک ها بیشتر می‌شود.

۴ـ نصب قفل برقی روی درب

قفل برقی

اکثر جک های پارکینگی طوری طراحی شده‌اند که در هنگامی که درب بسته می‌شود، گیربکس آنها قفل می‌گردد و با فشار از بیرون درب باز نمی‌شود. ولی اگر دو نفر به‌صورت همزمان با فشار خیلی زیاد از بیرون به درب نیرو وارد کنند و یا خودرویی در هنگام سروته کردن در کوچه با درب پارکینگ شما برخورد کند این احتمال وجود دارد که شفت جک کج شود و بین درب باز شود.

جهت جلوگیری از کج شدن شفت جک پارکینگ و همچنین بالا بردن امنیت و جلوگیری از ورود افراد ناشناس به پارکینگ اکیداً توصیه می‌شود که به همراه جک درب پارکینگ از قفل برقی استفاده شود.

۵ـ ریموت کنترل

اگر تعداد ریموت‌های مورد نیاز شما زیاد است نیازی نیست هنگام خرید جک‌های درب پارکینگ خارجی به همان مقدار ریموت فابریک خریداری کنید چون ریموت‌های فابریک جک‌ها قیمت بالایی دارند.

با نصب یک رسیور رله به مدار فرمان جک در می‌توانید به تعداد دلخواه ریموت ارزان قیمت کد دهی کنید. بهتر است در صورت نصب رسیور رله، از نوع هاپینگ ان که غیر قابل کپی می‌باشد استفاده کنید تا امنیت را بالا ببرید.

۶ـ نصب مناسب

اهمیت کیفیت نصب نباید فراموش شود، متاسفانه مشتریان به کیفیت جک در اهمیت می‌دهند اما به کیفیت نصب جک اهمیتی نمی‌دهند و این باعث می‌شود تا بعد از نصب با مشکلات زیادی روبرو شوند که باعث اذیت مشتریان و کاهش عمر جک ها می‌شود؛ بنابراین اطمینان حاصل کنید که نصاب ماهرو باتجربه باشد و در کار دقت داشته باشد.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

Be the first to write a review

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *