نصاب
نصاب

ویژگی مهم هنگر درب شیشه ای دورژانس

هنگر درب شیشه ای دورژانس

غلطک یا هنگر قطعه‌ای است که بر روی ریل اصلی قرار می‌گیرد و حرکات درب را در جهات مختلف امکان‌پذیر می‌سازد.
غلطک تا از یک‌سو بر روی شیارهای ریل بالای درب قرار می‌گیرد و از جهت دیگر بر روی فریم شیشه‌ها نصب می‌شوند. این غلطک با حرکت روان و نرمی که دارند می‌توانند به‌صورت سریع و روان درب را باز و بسته کند.

هر درب اتوماتیک دورژانس برای اینکه عملکرد صحیحی در زمان باز و بسته شدن داشته باشد نیاز به 6 غلطک دارد. 4 غلطک بزرگ و قوی‌تر برای تحمل وزن هر لنگه و دو غلطک کوچک‌تر برای حفظ تعادل درب و جلوگیری از ایجاد ارتعاش و لرزش هنگام حرکت و جابجایی.
عموما جنس غلطک ها فلزی پلاستیکی پلی امید میباشند.

پس از رویت شخصی در جلوی درب موتور اپراتور حرکت کرده و تسمه هم در نتیجه حرکت خواهد کرد.لنگه های متحرک به  همین تسمه ها متصل بوده تا با حرکت تسمه لنگه ها هم حرکت کند. قطعه ای که از تسمه به لنگه ها متصل است هنگر نامیده می شود. هنگر ها دارای دو تا سه غلطک می باشند . هنگر ها توسط خار هنگر به لت ها متصل می شود.

بست تسمه گیر به تسمه متصل می شود. بست تسمه گیر از سر دیگر به تسمه گیر متصل شده و خود تسمه گیر به هنگر اتصال دارد. در نتیجه این اتصالات پس از حرکت موتور هنگر ها هم حرکت کرده و بهمراه آن لنگه های متحرک روی ریل اصلی حرکت خواهد کرد.

 هنگرها یکی از عواملی هستند که در کاهش آلودگی صوتی درب های اتوماتیک شیشه ای دورژانس نقش بسزایی ایفا می‌کنند.

برای اینکه حرکات تسمه در جهات مختلف امکان‌پذیر باشد لازم است تا قطعه‌ای تعبیه شود تا حرکات هرزگرد را برای تسمه‌ها امکان‌پذیر سازد به نام پولی. تمامی این نیرو نهایتاً به غلطک تا منتقل می‌شود. غلطک ها عموماً از آلومینیوم ساخته می‌شوند. عنصری سبک ولی بسیار باکیفیت که بر برابر اصطکاک و نوسانات دمایی و رطوبتی محیط مقاوم است.

هنگر دورژانس از معروف ترین برند های هنگر موجود در کشور است. این هنگر درب اتوماتیک با کارایی بالا و دوام زیاد جزء محبوب ترین محصولات درب اتوماتیک شیشه ای است.
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط