نصاب
نصاب

درب اتوماتیک آنتی باکتریال دورژانس

درب اتوماتیک آنتی باکتریال از مهمترین و اصلی ترین درب های مورد استفاده در واحدهای درمانی و بیمارستانی و آزمایشگاه ها می باشد که سطح آنها کاملا عاری از هرگونه آلودگی است. این درب ها علاوه بر مقاومت بسیار بالا در برابر نفوذ باکتری و ویروس های مختلف، از نظر امنیت نیز در سطح بالایی قرار گرفته و استحکام خوبی در برابر ضربه دارند.
دپارتمان درب اتوماتیک السا؛ ازائه دهنده جدیدترین درب اتوماتیک 2021 در ادامه به ویژگی های کامل درب های هرمتیک آنتی باکتریال پرداخته و انواع مختلف آنها را از نظر نحوه عملکرد و قیمت و نصب مقایسه خواهد نمود.

درب اتوماتیک آنتی باکتریال چیست؟

محیط های درمانی و بیمارستانی به دلیل تردد زیاد افراد بیمار، یکی از آلوده ترین فضاها می باشد که به شیوه های مختلف از قبیل ضد عفونی سطوح تلاش میشود تا بار آلودگی آنها کاسته شود. این مسئله مخصوصا پس از انتشار ویروس کووید 19 (COVID 19) یا همان ویروس کرونا به خوبی نمایان شد.
به همین دلیل با استفاده از درب اتوماتیک بیمارستان تا حد زیادی از برخورد دست با سطح درب جلوگیری میشود که تاثیر زیادی بر ممانعت از انتشار بیماری های مختلف خواهد داشت. درب های معمولی مورد استفاده در بیمارستان ها نیاز به ضدعفونی مداوم دارند که بزرگترین محدودیت برای آنها به شمار می رود.
درب برقی آنتی باکتریال نوعی درب مخصوص می باشد که به دلیل نوع لایه های به کار رفته در بدنه آنها، کاملا در برابر بیماری ها و باکتری و میکروب های مختلف مقاوم هستند. لازم به ذکر است که به محض قرار گرفتن ویروس و آلاینده ها بر روی این درب ها از بین رفته و به همین دلیل در واحدهای درمانی و بیمارستانی کاربرد گسترده ای پیدا کرده اند.

انواع درب اتوماتیک آنتی باکتریال

درب انتی باکتریال
درب-اتوماتیک-آنتی-باکتریال
درب های هرمتیک آنتی باکتریال را می توان بر اساس نحوه عملکرد و همچنین جنس بدنه به چند گروه کلی تقسیم بندی نمود که بر حسب شرایط انتخاب و نصب می شوند. به عنوان مثال، بر اساس نحوه عمکلرد به دو گروه زیر قابل تقسیم خواهند بود:
درب اتوماتیک آنتی باکتریال کشویی
از پرکاربردترین انواع درب های آنتی باکتریال که برای ورودی آزمایشگاه ها، اتاق های ایزوله و اتاق جراحی مورد استفاده قرار میگیرد می توان به درب های کشویی اشاره نمود. این درب ها دارای عملکرد بسیار روان و بدون صدایی بوده و تاثیری بر میزان فضای داخلی نخواهد داشت. علاوه بر این، درب شیشه ای اتوماتیک کشویی آنتی باکتریال به دلیل عدم ایجاد اختلال در تراکم هوا در لحظه باز و بسته شدن در محیط های آزمایشگاهی بسیار مورد توجه قرار گرفته اند.
درب آنتی باکتریال لولایی
درب های لولایی آنتی باکتریال از دیگر گزینه های مورد استفاده در بیمارستان ها می باشد که بیشتر در اتاق عمل و آی سی یو و موارد مشابه کاربرد دارند. این درب ها به دلیل نحوه عملکردی که دارند، بیشتر برای محیط هایی با تردد بالا مورد استفاده قرار میگیرند.
با توجه به اینکه بر روی این درب برقی ها موتورهای بسیار قوی نصب می باشد، لذا حرکت لت های متحرک متصل به لولا به داخل یا خارج به آسانی و با سرعت زیاد بدون دخالت نیروی دست انجام میشود. لازم به ذکر است که درزهای این درب ها با لاستیک های ضد ارتعاش پوشانده شده و راه های نفوذ هر گونه آلودگی کاملا بسته خواهد شد.
بر اساس جنس بدنه نیز می توان این درب ها را به دو گروه تقسیم بندی نمود که عبارتند از:

درب اتوماتیک آنتی باکتریال شیشه ای

درب اتوماتیک شیشه ای در سالهای اخیر به شدت مورد توجه قرار گرفته است و مراکز تجاری و صنعتی و اداری و حتی بیمارستان ها کاربرد گسترده ای پیدا نموده است. علیرغم مزایای متعددی که این درب ها دارند، استفاده از شیشه های معمولی تاثیری بر حذف آلاینده های روی سطح درب ندارند. درب اتوماتیک آنتی باکتریال شیشه ای به درب هایی گفته میشود که شیشه های مورد استفاده در آنها به دلیل برخورداری از نقره ویروس و باکتری ها را در کمترین زمان از بین میبرند.
درب های شیشه ای آنتی باکتریال به صورت کشویی و لولایی با شیشه های شفاف و مات در ورودی اتاق عمل و جراحی، آزمایشگاه ها و اتاق های ایزوله نصب می شوند. این درب ها علاوه بر مقاومت بالا و خاصیت آنتی باکتریال، جلوه ای بسیار زیبا و مدرن را در محیط ایجاد میکنند.

درب آنتی باکتریال سه جداره

علاوه بر شیشه، در بسیار از مواقع در ورودی آزمایشگاه ها و غیره از درب هایی با بدنه فلزی استفاده میشود که همزمان خاصیت آنتی باکتریال را دارا می باشند. درب شیشه ای های آنتی باکتریال از یک لایه پلی اورتان، ام دی اف و استیل تشکیل شده و سطح رویی آنها ضد ویروس و باکتری می باشد. این درب ها مقاومت بسیار بالایی در برابر ضربه داشته و از نظر امنیت نیز در سطح مطلوبی قرار دارند.

مزایای نصب درب اتوماتیک آنتی باکتریال

  • این درب اتوماتیک ها قابلیت اتصال به سیستم های کنترل تردد را دارا می باشند. لذا می توانند به عنوان یکی از درب ها با درجه امنیت بالا در نظر گرفته شوند.
  • به دلیل ممانعت از انتشار ویروس و باکتری های مختلف، تاثیر بسزایی بر سلامت و حفظ جان پرسنل و مراجعه کنندگان به واحدهای درمانی دارند.
  • استفاده از سه لایه پلی اورتان، ام دی اف و استیل در بدنه درب باعث میشود تا مقاومت بالایی در برابر حریق و ضربه داشته و عایق خوبی در برابر صدا و حرارت نیز می باشند.

قیمت درب اتوماتیک آنتی باکتریال

با توجه به تنوع بالایی که در این درب ها وجود دارد، به همین دلیل قیمت درب اتوماتیک آنتی باکتریال نیز رنج گسترده ای داشته و بر حسب فاکتورهای مختلف تغییر می کند. جنس بدنه، تعداد جداره یا لایه های به کار رفته در بدنه، نوع موتور و اپراتور نصب شده بر روی درب و همچنین لولایی یا کشویی بودن و جنس یراق آلات همگی می توانند بر قیمت این درب ها تاثیر بسزایی داشته باشند.

شما میتوانید از طریق وبسایت ما با محصولات و تیم دورژانس بیشتر اشنا شوید و همچنین جهت دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان دورژانس با شماره زیر تماس بگیرید

021-91003369

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

Be the first to write a review

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *