نصاب

جک هیدرولیک چیست ؟

مطالب دورژانس

۲۳ بهمن ۱۴۰۰ 391 بازدید
نصاب

جک هیدرولیک چیست ؟

برایتان سوال است که جک هیدرولیک چیست؟ می خواهید بدانید سیستم هیدرولیک چگونه کار می کند و اهمیت آن در صنعت چیست؟ در این مطلب به جواب تمام سوالاتتان خواهید رسید. همچنین توضیحات بیشتری از مشخصات فنی، لوازم و قطعات جانبی و انواع مختلف آن به همراه جدید ترین مدل های موجود در بازار را در اختیارتان قرار می دهیم. اگر به دنبال دانستن قیمت جک هیدرولیک و وضعیت آن در بازار فروش ابزار صنعتی در ایران هستیدف با ما همراه باشید. برای کسب اطلاعات درباره دیگر محصولات هیدروپارت مانند خرید پمپ هیدرولیک و قیمت مانومتر هیدرولیک به مقاله های مرتبط مراجعه کنید.

در ادامه به انواع جک هیدرولیک  مانند جک پرس پرداخته شده است و مشخصات و مطالب مورد نیاز جهت انتخاب محصول مذکور می باشد. شاید شما به دنبال نگهداری صحیح و آشنایی با کارکرد آن باشید، در این زمینه ویدیویی را آماده کرده ایم. لوازم جک هیدرولیک نیز جهت تعمیر و نگهداری این ابزار موجود می باشد. سیلندر هیدرولیک نیز لقب دیگر این فراورده است. با هیدروپارت همراه باشید تا در ادامه اطلاعات کافی را در این زمینه دریافت کنید. دیاگرام تهیه شده فهرست کلی از مطالب ارائه شده در این مقاله برای دید کلی لحاظ شده است.

 

سیستم جک هیدرولیک

 

در یک توضیح کوتاه، خلاصه و مفید درمورد سیستم هیدرولیک قبل از اینکه وارد جزئیات شویم، باید بدانید که سیستم هیدرولیک معمولا با نیروی یک سیال مانند مایعات (روغن) کار می کند. و چون مایعات تراکم ناپذیر هستن باعث شده عاملی شایسته برای تغییر و جابه جایی نیرو به حساب آیند. از این رو در طراحی بسیاری از ابزارآلات، ماشین ها و انواع جک هیدرولیک و… این روش بسیار کارامد است.هیدرولیک واژه ایست یونانی بر گرفته شده از هیدرو به معنای حرکت مایعات .در گذشته نیز موارد استفاده زیادی داشته اما انچه در عصر حاضر با ان رو به رو هستیم چیزی فراتر و هوشمندانه با مقتضیات عصر امروز و همچنین نیاز های این دوره است. به خصوص امروزه این واژه تنها برای آب به کار برده نمی شود. حال که متوجه شدید جک هیدرولیک چیست در این سیستم امروزی استفاده بسیاری از سیالی به نام روغن کاربرد فراوانی پیدا کرده است. امروزه از اب به دلیل ایجاد زنگ و اکسید شدن قطعات استفاده نمی شود بدین ترتیب روغن جایگزین آب شد

کاربرد جک هیدرولیک در چه مواردی است ؟

سیلندر هیدرولیک کاربرد زیادی دارد، آن ها دستگاه های مکانیکی بسیار مفیدی هستند که برای بالا بردن بارهای سنگین استفاده می شوند. با استفاده از هیدرولیک، این جک ها قادر به بالابردن بیشتر بار به راحتی هستند. جک هیدرولیک برقی معمولاً در صنایع خودروسازی، صنعتی و ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرند. از آن برای حفاری های زیر زمینی، جرثقیل و کمپرسور ها، پالایشگاه، خودرو و وسایل نقلیه، جا به جایی ماشین های کشاورزی و استفاده از قدرت آن برای کشش و کنترل تراکتور و در بهترین حالت فرمان تراکتور های چه سنگین و چه سبک بسیار کار کنترل ماشین را راحت کرده، از این نیرو در جعبه دنده تراکتور هم به کار گرفته میشود. این تنها بخشی از موارد و کاربرد استفاده از سیلندر هیدرولیک است.

 

سیلندر هیدرولیک تلسکوپی

طراحی فرم این مدل در فروش جک هیدرولیک، معمولا در تعداد متعددی لوله با استحکام بالا و قطر های متفاوتی است که قابلیت قرار گیری و جمع شدن را چون یک تلسکوپ دارند! تعدادشان قابل شمارش است و عموما بین 4 تا 5 تا استوانه لوله ای شکل در بازار موجود هستند.

محاسبه جک هیدرولیک
هیدرولیک
هیدرولیک
هیدرو لیک
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

Be the first to write a review

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *