نصاب
نصاب

بهترین جک درب اتوماتیک دورژانس را چطور انتخاب کنیم؟ (راهنمای خرید)

جک درب اتوماتیک چیست و چه وظیفه‌ای دارد؟

جک درب اتوماتیک دستگاهی کوچک است که بر روی درب‌های ورودی نصب می شود تا بتوان با کمک آن درب را از راه دور باز و بسته کرد. با استفاده از این ابزار، هنگام ورود و خروج به ساختمان، نیازی به پیاده شدن از خودرو و باز یا بسته کردن درب وجود ندارد و معمولا مشکل گم کردن و یا فراموش مردن کلیدهای ساختمان نیز کمتر به وجود می‌آید.

در جک درب اتوماتیک مانند آسانسورها، موتور الکتریکی وظیفه تامین تمام قدرت موردنیاز برای جابجایی درب ساختمان یا پارکینگ را فراهم نمی کند و بیشتر وزن درها توسط  فنرها و میله‌های متصل به درب حمل  می شود (برخی درب‌های پارکینگ دستی نیز دارای چنین فنرها و میله‌هایی هستند که باز و بسته کردن آن‌ها را برای افراد ساده‌تر می‌کند، در صورت نبود این قطعات در درب‌های سنگین‌تر، باز و بسته کردن آن‌ها برای شخص بسیار سخت خواهد بود. پس جک درب اتوماتیک با اتصال به این قطعات و تامین نیروی مورد نیاز توسط موتور، نیاز به باز و بسته کردن دستی درب را از بین می‌برد). در طراحی‌های رایج جک درب اتوماتیک، فنرها با حرکت خود، به یک قطعه فلزی نیرو وارد می کنند و این قطعه فلزی نیرو را گرفته و به کابل‌های فولادی منتقل می‌کند که به درب پارکینگ یا ساختمان متصل هستند. حرکت این کابل‌ها موجب حرکت درب می‌شوند و در نتیجه نیروی محرک کمی که توسط موتور موجود در جک درب اتوماتیک تامین می‌شود انرژی لازم برای کنترل باز و بسته شدن درب را فراهم می‌کند. همچنین جک اتوماتیک می‌تواند این اطمینان را به کاربر بدهد که درب پس از بسته شدن در جای خود محکم نگه داشته شود و به آسانی توسط عوامل محیطی تکان نخورده و یا باز نشود. کل این مجموعه معمولا در درب‌های عادی در دو طرف و در درب‌های سکشنال و یا کرکره‌ای  در بالای درب قرار می‌گیرد. همچنین برای تامین انرژی مورد نیاز، این مجموعه توسط سیم به یک منبع برق در نزدیکی درب متصل می‌شود.

جک درب اتوماتیک از جمله ابزارهایی است که راحتی و امنیت بالایی را هنگام ورود و خروج به ساختمان برای شما به ارمغان می‌آورد.

برای بهره بردن از مزایای جک درب اتوماتیک نیازی به جایگزینی درب قدیمی ساختمان وجود ندارد و تنها با تهیه و نصب این ابزار کاربردی، امکان باز و بسته کردن درب ورودی از راه دور فراهم شده و می‌توانید از امنیت عبور و مرور در ساختمان خود نیز اطمینان حاصل کنید.

جک درب پارکینگ

نکاتی که برای خرید جک درب اتوماتیک باید مد نظر داشته باشیم

برای این که بهترین و مناسب‌ترین جک درب اتوماتیک را برای ساختمان و یا پارکینگ خود انتخاب کنید بهتر است به برخی نکات حیاتی دقت داشته باشید تا نیاز به تعمیرات و یا جایگزینی زودتر ار موعد پیش نیاید. در ادامه به برخی از این نکات که به هنگام خرید و نصب باید به آن‌ها توجه داشته باشید اشاره شده است:

1. حجم رفت و آمد روزانه

رفت آمد زیاد از حد که موجب باز و بسته شدن مکرر درب شود باعث می‌شود اجزا و قطعات آن دچار استهلاک شوند. از این رو بهتر است پیش از خرید جک درب اتوماتیک با مشاوره با فروشنده و یا تامین کننده و ادای توضیحاتی در مورد تعداد ساکنین آپارتمان و یا تعداد تقریبی باز و بسته شدن درب، از شرکت ارائه‌دهنده بخواهید که مناسب‌ترین نوع جک را برای درب پارکینگ‌تان به شما معرفی کند گاهی برای ساختمان‌های با جمعیت کمتر نیازی به نصب جک‌های گران قمیت‌تر وجود ندارد و نمونه‌های ارزان‌تر هم کار شما را راه می‌اندازند. در مقابل اگر تردد از درب وروددی ساختمان شما زیاد است بهتر است از تامین کننده بخواهید، نمونه‌ای مقاوم و با طول عمر بالا را برای شما نصب کند تا نیازی به تعمیر چند باره و یا جایگزینی جک درب اتوماتیک به وجود نیاید.

2. استفاده از قفل مناسب

همان طور که پیشتر هم گفته شد، نصب جک درب اتوماتیک بر روی درب و یا نصب درب‌هایی که از این دستگاه بهره می‌برند، به خودی خود تا حدود زیادی موجب بالا رفتن امنیت درب در مقابلل عوامل محیطی و همچنین سرقت می‌شود. برای ایمن‌تر کردن هر چه بیشتر ساختمان و یا پارکینگ، توصیه می‌شود که حتما از قفل‌های الکتریکی مناسب هم استفاده کنید تا خیال‌تان کاملا از ایمن بودن ساختمان در مقابل سرقت هم راحت شود چراکه برخی از این جک‌ها در مقابل ایجاد فشار  زیاد از بیرون مقاومت کمی داشته و امکان باز کزدن آن‌ها با اعمال فشار زیاد از بیرون وجود دارد. با نصب قفل مناسب، از این لحاظ هم مشکلی نخواهید داشت.

3. ابعاد و وزن درب شما

لازم است بدانید که اندازه و وزن درب شما در نوع و کیفیت جک درب اتوماتیک مورد نیاز برای آن تاثیرگذار است پس پیش از انتخاب جک مناسب و نصب آن حتما باید ابعاد و وزن درب توسط متخصصین اندازه‌گیری شود و یا اگر خود شما از این مقادیر اطلاع دارید، آن را در اختیار فرد اجرا کننده سرویس قرار دهید چرا که در طراحی جک در اتوماتیک، اندازه بازوها و فنرهای به کار رفته باید با سایز درب همخوانی داشته باشد تا آسیبی به قطعات به کار رفته در جک همچنین خود درب وارد نشده و مشکل ایجاد سر و صدا به هنگام باز و بسته کردن درب هم پیش نیاید. به علاوه اگر وزن درب بیش از آن چیزی باشد که موتور، بازوها و کابل‌ها قدرت جابجایی آن را دارند، احتمال پارگی، شکستگی و یا وقوع حادثه بالا می‌رود. پس در این مورد هم دقت کافی را داشته باشید.

4. کنترل از راه دور

مشخص است که یکی از مهم‌ترین مزایای جک‌های اتوماتیک این است که امکان کنترل درب از راه دور را به کاربر می‌دهند. پس از نصب جک درب اتوماتیک، حداقل دو عدد ریموت کنترل هم در اختیار کاربر قرار می‌گیرد که معمولا یکی برای استفاده در منزل و دیگری برای به همراه داشتن در خودرو به کار می‌رود. در صورت استفاده مشترک افراد از درب در مکان‌های پرجمعیت‌تر و نیاز به تعداد بیشتر کنترل از راه دور، می‌توانید از نصاب‌ها بخواهید که برای خرید ریموت غیرفابریک از فروشندگان متفرقه شما را راهنمایی کنند.

5. نصب و اجرای مناسب

در پایان لازم است اشاره کنیم که در کنار همه موارد ذکر شده، طراحی و اجرای سیستم جک درب اتوماتیک به تجربه و تخصص بالایی نیاز دارد. پس بهتر است که کار خود را به شرکت‌های مجرب و مطمئن در این زمینه بسپارید. شرکت البرز صنعت با سال‌ها تجربه در زمینه طراحی و اجرای خدمات مربوط به درب‌های اتوماتیک، آماده پذیرش سفارش‌های شما برای پروژه‌های نصب جک درب اتوماتیک است.

نصب جک

بهترین مارک جک درب پارکینگ کدام است؟

برندهای متعدد ایرانی و خارجی در زمینه تولید جک درب اتوماتیک فعالیت می‌کنند و محصولات آن‌ها به وفور در بازار یافت می‌شود. به همین دلیل برای انتخاب بهترین جک درب اتوماتیک تنوع بالایی در انتخاب این دستگاه‌ها برای مشتریان وجود دارد. برای برگزیدن بهترین مارک جک درب اتوماتیک در میان فعالان این عرصه نیز باید به محصولات برخی مارک‌ها مانند BFT، بلانکو (BLANCO )، پگاسوز (PEGASUS)، پیلومات (PILOMAT) و FITEM اشاره کرد که در کشور شناخته شده‌تر هستند و محصولات مطمئن‌تر و باکیفیت‌تری را نیز ارائه می‌کنند.

قیمت جک درب پارکینگ چقدر است؟

قیمت جک درب پارکینگ به عوامل زیادی بستگی دارد. برای درب‌هایی با وزن مختلف، از انواع متفاوتی از جک‌ها استفاده می‌شود. به‌طور معمول (نه لزوما)، هرچه وزن درب بالاتر باشد، قیمت جکی که برای آن استفاده می‌شود نیز بیشتر خواهد بود. البته برند و کیفیت ساخت جک نیز اهمیت زیادی در این زمینه دارد. اما مورد دیگری که می‌توان گفت مختص کشور خودمان است، به نوسانات قیمت ارز و عدم ثبات قیمت‌ها در بازار مربوط می‌شود. در حال حاضر نمی‌توان یک قیمت ثابت را برای انواع جک‌های درب پارکینگ اعلام کرد. تقریبا همه این جک‌ها وارداتی هستند و کم و زیاد شدن قیمت دلار تاثیر مستقیم روی قیمت آنها دارد.

برای اطلاع از قیمت جک درب سکشنال پیشنهاد می‌کنیم که با کارشناسان ما در البرز صنعت تماس بگیرید. با مشخص کردن نوع درب، ما به شما خواهیم گفت که چه نوع جکی برایتان مناسب‌تر خواهد بود. همچنین قیمت انواع جک‌ها نیز به‌صورت روزانه و لحظه‌ای قابل ارائه است.

در این مقاله با جک درب اتوماتیک به‌طور کامل آشنا شدیم. گفتیم که این جک‌ها چه وظیفه‌ مهمی در سیستم درب‌های اتوماتیک دارند. برای خرید و نصب انواع جک‌های درب اتوماتیک می‌توانید با شرکت دورژانس صنعت تماس بگیرید.

برای خرید جک پارکینگ با شرکت دورژانس تماس بگیرید

021-72239

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

Be the first to write a review

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *