نصاب
نصاب

فرق راهبند با بولارد دورژانس

راهبند دورژانس
بولارد دورژانس

راهبند ستونی یک ستون محکم از جنس فولاد است. این راهبند بطور اتوماتیک کار می­کند و نقش آنها جلوگیری از تردد غیرمجاز خودرو هاست.

در دنیای امروز تأمین امنیت مسئله­ ی مهمی برای ما به شمار می­ آید. در محیط­های خاص و ویژه استفاده راهبندهای ستونی و بولاردها جهت حفظ امنیت نقش ویژه ­ای دارند. و همچنین با نقش ویژه ­ی خود از ورود خودروها به معبرها جلوگیری می­کنند و اینچنین در جهت حفظ امنیت استفاده می­شوند.

اما راهبند ستونی چگونه است؟ راهبند ستونی یک ستون محکم از جنس فولاد است. این راهبند بطور اتوماتیک کار می­کند. و نقش آنها جلوگیری از تردد غیرمجاز خودرو هاست. هنگام ورود خوردوها به صورت دستی و غیراتوماتیک بالا آمده و از ورود آنها جلوگیری می­کند.

کارکرد راهبندهای بازویی از راهبندهای ستونی متفاوت است. راهبندهای بازویی فقط از نظر ظاهری در ایجاد امینت نقش دارد و افراد لازم است برای تردد مجوز لازم را داشته باشند و به نگهبانی تحویل دهند.

حال افرادی که قصد دارند به یک پارکینگ یا محوطه امنیتی وارد شوند باید چکار کنند؟ آیا راهبندها در این مورد جهت تأمین امنیت کارساز هستند یا خیر؟ پاسخ ما به این سوال منفی است. چرا که اگر منطقه ­ای از لحاظ امنیتی برای ما مهم باشد در آن از راهبندهای معمولی استفاده نمی­کنیم. و بایستی در آن راهبندهای ستونی یا بولارد قرار دهیم. مقاومت راهبندهای بولارد متفاوت است.

نحوه کارکرد راهبند ستونی

راهبندهای ستونی دو نوع اند:

۱- راهبند ستونی هیدرولیک

۲- راهبند ستونی الکترومکانیک

بالا آمدن ستون در هر یک از این راهبندها چگونه است؟ در راهبندهای هیدرولیک پمپ هیدرولیک ستون اصلی بولارد را بالا و پایین می­برد. اما در راهبند ستونی الکترومکانیک یک موتور و گیربکس قرار دارد که اینها وظیفه بالا آمدن ستون را به عهده دارند. 

در واقع می­توانیم بگویم کار بولارد بالا و پایین رفتن یک ستون فلزی ست که به خودروها اجازه­ ی ورود و خروج می­دهد.

هنگام انتخاب بولارد یا راهبند ستونی می­توانیم پارامترهایی نظیر ظاهر آن، برند راهبند ستونی، ارتفاع آن و همچنین کیفیت ساخت آن را در نظر بگیریم. دو پارامتر که برای انتخاب بولارد باید به آن توجه کنیم: مقاومت در برابر ضربه و مقاومت شکست می­باشد.

Impact resistance مقاومت در برابر ضربه

مقدار ضربه ای که اگر به بولارد وارد شود باعث خرابی بولارد نمی­شود. به عبارت دیگر مقدار ضربه ای که بولارد قابلیت تحمل در برابر آن را دارد و نسبت به آن مقاوم است که بر حسب ژول اندازه گیری می­شود.

Breaking resistance مقاومت شکست

مقدار ضربه ای که با برخورد به بولارد یا راهبند ستونی باعث خراب شدن و از کارافتادن آن می­شود. که بر حسب ژول بیان می­شود. در واقع پس از وارد شدن فشار یا ضربه راهبند دیگر قادر به کار کردن نخواهد بود.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

Be the first to write a review

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *