نصاب
نصاب

نقش میکروسوئیچ در تنظیم حد بالا و پایین کرکره دورژانس

جهت تنظیم ارتفاع کرکره و نحوه ایستادن ابتدا در بالای دهانه به وسیله ریموت کرکره برقی را به سمت بالا حرکت می دهیم و در نقطه ای که توقف کرکره اتوماتیک مورد نظر است دکمه توقف را در ریموت فشار داده تا کرکره از حرکت بایستد.

پس از آن پیچ میکروسوئیچ سمت راست را تا زمان برخورد با قطع کن باز می کنیم با این عمل جهت بالای کرکره برقی تنظیم میشود.

در حال حاضر نقطه بالایی کرکره به درستی تنظیم شده است و نوبت به بخش پایینی می رسد که دقیقا همان مراحل را اجرایی می کنیم با این تفاوت که در این مرحله سمت چپ چرخ دنده ( میکروسوئیچ ) درگیر خواهد بود و تنظیمات این قسمت انجام می شود.

در موتور کرکره برقی دو سوراخ برای تنظیم میکروسوئیچ تعبیه شده است که با آچار مخصوص و توسط تعمیرکار کرکره برقی و دانش فنی اجرایی می شود.

برای راهنمایی در حوزه تنظیم ارتفاع و میکروسوییچ کرکره های برقی باید بدانید که در کنار این سوراخ ها که ذکر کردیم دو عدد علامت فلش وجود دارد که یکی از این فلش ها طرف کرکره های برقی را نشانه گرفته و دیگری در جهت مخالف کرکره را نشان میدهد.

فلشی که سمت کرکره برقی را نشان می دهد برای تنظیم بخش پایینی کرکره و فلشی که بالای کرکره را نشانه گرفته جهت تنظیم ارتفاع و نحوه ایستادن بالای کرکره برقی می باشد.

رگلاژ کرکره برقی نیز توسط همین چرخ دنده و میکروسوئیچ که در موتورهای ساید و توبولار انجام می شود و برای این منظور اچار و آلن های مخصوصی طراحی و ساخته شده است.

در واقع نحوه کار میکروسوئیچ به این صورت می باشد که چرخ دنده ها پس از حرکت به این شاسی قطع کن برخورد می کنند و در نتیجه این بخش فرمان قطع برق را به موتور کرکره برقی می رساند.

درصورت نیاز برای بهره مندی از خدمات مشاوره در زمینه خرید و نصب درب اتوماتیک و یا استعلام بهترین قیمت ها با شماره 27664000-021 دورژانس ایمن فک تماس حاصل فرمایید.
میکروسوییچ کرکره دورژانس
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط